luni, aprilie 17, 2006

Experimente pe Hart

Uneori imi pare ca totusi animalele astea au si ele un pic de constiinta si nu se ghideaza numai dupa instinct si obisnuinta. De ceva vreme sunt nevoita sa traiesc in preajma lui Hart, cainele gazdei mele, si am tendinta sa il tratez ca pe un om pentru ca este atat de ascultator, educat, pofticios si foarte sentimental. Hihihi, cred ca e cazut sa relatez cateva observatii cu privire la comportamentul uman a lui Hart.

  • *in momentul in care am terminat de mancat si am spalat vasele Hart s-a ridicat din coltul lui si a plecat din bucatarie stiind ca n-o sa mai primeasca nimic de rontait;
  • *cand babuta iese pe usa latra de mama focului ca nu il ia si pe el;
  • *cand babuta se intoarce o latra pana ii da covrigul mult asteptat;
  • *cand ma intorc seara de la servici ma ia in primire de la usa si daca nu-l mangai si nu vorbesc cu el pe putin 10 minute nu se linisteste;
  • *cand ramane singur seara si cu lumina stinsa latra ca ii e frica de intuneric;
  • *chiar daca ii bag mana in gura cand ma joc cu el nu ma steange deloc cu coltii (probabil stie ca ma doare, sau ca o sa ia bataie:D)
  • *cand babuta se simte rau sau e indispusa se lipeste de ea si sta asa nemiscat minute in sir;
  • *de fiecare data cand vorbim despre el se uita foarte atent la noi;
  • *daca robinetul de la vasul lui din care bea apa e inchis si ii este sete latra intr-un fel specific, la fel si cand vrea afara sau cand nu ajunge la mingiuta lui de joaca ratacita prin vreaun colt greu accesibil;

Dap, mi-e putin greu sa cred ca toate astea sunt doar rezultatul unor actiuni repetate si invatate in timp. Nu pot sa nu ma intreb daca un animal chiar nu constientizeaza durearea cand e lovit. Altfel nu vad de ce ar mai reactiona agresiv sa se apere sau s-ar feri de eventuale pericole.Sunt dezinformata recunosc si poate ca pana la urma toate reactiile unui animal sunt rezultatul invatarii inconstiente. Am observat si la Hart...ma prefaceam ca-i arunc mingea iar el se intorcea si alerga de fiecare data dupa o minge imaginara.A trebui sa exersez de vreo 10 ori pana sa se prinda si sa nu mai reactioneze la miscarile mainii mele.

Daca intradevar as fi convinsa ca animalele nu isi dau seama efectv de ce se intampla cu ele as da dreptate celor care considera normal sa avem drept de viata si de moarte asupra lor.

Niciun comentariu: